Yoga som behandlingsform

Yogan hjälper mig att skärpa mitt medvetande och rikta det in mot mitt center. Därinne hittar jag till djupare insikter och upplever att jag får ett inre lugn. Med denna lugna känslan i mitt medvetande blir jag mitt lugna ursprungliga jag, mitt allra naturligaste grundtillstånd.
Detta är något som är viktigt för mig att få förmedla under mina klasser. Jag lägger stort fokus på att hitta tillbaka till andetaget och att hitta balans i våra kroppar, både fysiskt och mentalt.

Våra vardagliga liv innehåller en massa yttre faktorer som påverkar våra stressnivåer negativt i våran fysiska kropp. På mina klasser ska du uppleva att du får en stund för dig själv där du kan varva ner och ge din kropp den återhämtning som den behöver.

Utbildning och inriktning

Jag är utbildad yogainstruktör under Ulrica Norberg “Yoga for life”, 200h, och har undervisat yoga sedan 2015. Jag har själv utövat yoga (ashtanga, hatha, yin, asusara, poweryoga) sedan 2000.

Gravidyoga

En kurs som är till för alla som är gravida oavsett vecka du befinner dig i. Målet med kursen är att stärka upp din kropp genom traditionella ställningarna, att lära dig mer om avslappning genom andetaget och att kunna fokusera på nuet. Läs mer om gravidyoga.

Hathayoga

Hathayoga är den äldsta dokumenterade formen av yoga. Genom att utöva hathayoga vill man nå sinnet och därmed hitta inre balans. Meditation och andnings-övningar kombineras med fysiska rörelser för att uppnå balans fysiskt och psykiskt. Läs mer om Hathayoga.

Mamma & baby yoga

En kurs som är till för alla föräldralediga och deras baby. Man bör ha varit på sin efterkontroll innan kursens start. Vid kejsarsnitt bör man vänta ytterligare ca 4 veckor. Målet med kursen är att stärka upp de muskler som varit under påverkan och som försvagats under din graviditet. Läs mer om Mamma & baby yoga.

PT-yoga

Om du har ett problemområde någonstans i din kropp som du behöver lägga större fokus på, rekommenderar jag privatklasser. Under ett PT-pass skapar jag specifika yogaövningar utefter dina behov. Då vi är ensamma i salen kommer det också att finnas mer utrymme för mig att assistera dig i dina positioner. Läs mer om PT-yoga.

Praktisk information

Nivå på klasserna: Passar alla, från nybörjare till erfarna.
Plats: Se Schema (omklädningsrum och dusch finns).
Yogamatta finns att låna.
Ha på dig mjuka kläder som du kan röra dig i.
Kom gärna en stund innan klassen börjar och varva ner med en kopp te om du vill.

Boka och se prisinfo på Yogaroom eller Upper House eller SATS eller Korulife webbplats.